Voorwaarden & Condities

Verkoopvoorwaarden (Laatste update: 24/03/2018) 

Uncle Food Srl –  met maatschappelijke zetel in via Alcide De Gasperi 33, Napoli 80133 P.Iva: 08710071211 C.F.08710071211 inschrijving REA NA – 978910 e-mail hello@americannuncle.it pec unclefoodsrl@pec.it

 

  1. DEFINITIES

De hieronder opgesomde termen en uitdrukkingen hebben de aangegeven betekenis, waarbij wordt begrepen dat de termen die in het enkelvoud zijn gedefinieerd, ook in het meervoud zijn gedefinieerd en vice versa.

Klant: betekent elke entiteit (natuurlijk persoon of rechtspersoon) die een of meer Producten en de Dienst tegelijkertijd aangeboden via de Online Winkel koopt en de Algemene Voorwaarden accepteert.

Partijen: betekent gezamenlijk Uncle Food Srl en de Klanten.

Algemene Voorwaarden: betekent deze algemene contractvoorwaarden en eventuele toekomstige nieuwe versies die kunnen worden gepubliceerd in de Online Winkel door Uncle Food Srl.

Online Winkel: betekent de virtuele winkel, beheerd door Uncle Food Srl en toegankelijk via de URL www.americanuncle.it waarmee het mogelijk is de Producten te kopen.

Contracten: betekent de contracten die zijn afgesloten, in overeenstemming met art.6, tussen Uncle Food Srl en de Klanten via de Online Winkel.

Bestellingen: betekent de aankooporders van de Producten en de levering van de Dienst verzonden door de Klanten, in overeenstemming met de Algemene Voorwaarden en volgens de procedure van art. 5 en 6.

Orderbevestiging: betekent de e-mail waarmee Uncle Food Srl de acceptatie van de Bestellingen aan de Klanten communiceert.

Prijs: betekent de prijs van de Producten en de levering van de Dienst zoals aangegeven in de Online Winkel bij de desbetreffende Producten.

Profiel: betekent het gedeelte van de Online Winkel waar de Klanten, na authenticatie: (i) hun persoonlijke gegevens en de adressen waar de Producten van de Bestellingen moeten worden verzonden en afgeleverd, kunnen bekijken en wijzigen; (ii) eerdere Bestellingen kunnen bekijken; (iii) toegang kunnen krijgen tot elke andere specifieke functie met betrekking tot hun activiteit in de Online Winkel.

Consument: volgens de relevante definitie in art.3 D. Lgs. n. 206/2005 is de  natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die vreemd zijn aan de mogelijk uitgeoefende ondernemings-, handels-, ambachts- of beroepsactiviteit.

Dienst:  betekent de dienst aangeboden in de Online Winkel.

Product: betekent het goed aangeboden in de Online Winkel.

Verzendkosten: betekent het extra bedrag verschuldigd voor de levering van het goed.

 

  1. ONDERWERP

2.1 De Algemene Voorwaarden regelen alle tussen de partijen gesloten Contracten en maken daar integraal deel van uit.

2.2 De algemene contractvoorwaarden worden van tijd tot tijd gewijzigd, ook rekening houdend met eventuele regelgevingswijzigingen. De nieuwe algemene contractvoorwaarden worden van kracht vanaf de datum van publicatie in de Online Winkel.

 

KLANTREGISTRATIE

3.1 Registratie op de site stelt de Klant in staat om recente bestellingen te bekijken, verzend- en factuuradressen te beheren, het wachtwoord en de accountgegevens te wijzigen. De gegevens van de Klant worden vervolgens opgeslagen en vormen het Profiel en telkens wanneer er wordt ingelogd, zal het systeem de gegevens herkennen en onthouden zonder dat ze elke keer opnieuw hoeven te worden ingevoerd.

3.2 Van de Klant die zich registreert, wordt gevraagd om e-mail en wachtwoord.

  1. NIEUWSBRIEF

4.1 Voor inschrijving op de Nieuwsbrief moet de klant eerst het privacybeleid accepteren. De toestemming kan op elk moment worden ingetrokken. De inschrijving op de nieuwsbrief wordt gevalideerd via een Double opt-in systeem met het versturen van een bevestigingsmail en validatie van het opgegeven e-mailadres.

  1. PRIJS

5.1 De Prijs wordt uitgedrukt in € (Euro). De toepasselijke Prijs is degene die op het moment van het indienen van de Bestellingen door de Klanten in de Online Winkel is gepubliceerd.

5.2 De weergegeven Prijs is inclusief de belasting over de toegevoegde waarde (BTW) die voor het type goed is voorzien.

  1. HET WINKELWAGENTJE / Shopping Cart

6.1 Het winkelwagentje maakt het mogelijk om onmiddellijk de ingevoegde producten te controleren, met hun eenheidsprijs inclusief BTW. Het is mogelijk om de hoeveelheden te bepalen die voor elk gekozen product moeten worden gekocht of om een of meer producten uit het winkelwagentje te verwijderen die je niet meer wilt kopen. Een reeks knoppen maakt het mogelijk om:

* het winkelwagentje bij te werken na het verwijderen of wijzigen van hoeveelheden;

* producten afzonderlijk te verwijderen;

* terug te keren naar de startpagina.

6.2 Zodra het winkelwagentje is gevuld met de gewenste producten, is het mogelijk om de daadwerkelijke aankoop en de keuze van de betaalmethode uit te voeren. Voordat de transactie wordt voltooid, worden enkele gegevens gevraagd die nodig zijn voor identificatie als klant. De geregistreerde Klant kan met één klik op de LOGIN-knop direct toegang krijgen tot de site en bestellen.

6.3 Zodra de bestelling is voltooid, ontvangt de Klant een kopie ervan per e-mail met de essentiële informatie met betrekking tot het gekochte Product, een gedetailleerde opgave van de prijs, de betaalmiddelen, de leveringskosten.

6.4 De bestelling kan alleen worden geannuleerd tot het moment van verzending van het product volgens de in de orderbevestiging aangegeven methoden.

  1. AFSLUITING VAN CONTRACTEN

Het contract wordt voltooid door de volgende fasen:

7.1 Met het verzenden van de Bestelling stuurt de Klant een aankoopvoorstel voor het geselecteerde Product of de geselecteerde Producten naar Uncle Food Srl. Het verzenden van het voorstel geldt als toestemming volgens de wet om de volgende communicatie van American Uncle Food Srl te ontvangen, zoals hieronder beschreven, uitsluitend gericht op de totstandkoming en uitvoering van het contract.

7.2 Uncle Food Srl zal de Klant de Orderbevestiging sturen met toewijzing van een "Ordernummer" dat in alle verdere communicatie met Uncle Food Srl moet worden gebruikt.

6.3 De Contracten worden geacht tussen de Partijen te zijn gesloten op het moment dat de Klanten de Orderbevestiging met de toewijzing van het ordernummer ontvangen.  

6.4 Met het verzenden van de Bestellingen verklaren de Klanten dat zij kennis hebben genomen van alle instructies met betrekking tot de aankoopprocedure van de Producten en dat zij de Algemene Voorwaarden volledig hebben geaccepteerd en dat zij kennis hebben genomen van alle overige informatie op de Online Winkel, ook via links.

6.5 De Bestellingen worden beheerd en opgeslagen op het hoofdkantoor van Uncle Food Srl.

6.6 Uncle Food Srl behoudt zich het recht voor om geen gevolg te geven aan aankooporders die onvoldoende solvabiliteitsgaranties bieden of die onvolledig of onjuist zijn, of in het geval van onbeschikbaarheid van de producten. Uncle Food Srl behoudt zich tevens het recht voor om geen gevolg te geven aan aankooporders indien de personen aan wie de levering moet worden gedaan in een staat van duidelijke verandering verkeren. Uncle Food Srl garandeert niet de zekerheid van de beschikbaarheid van de bestelde goederen en behoudt zich daarom het recht voor om geen gevolg te geven aan aankooporders in geval van onbeschikbaarheid van de Producten, waarbij de Klant onmiddellijk op de hoogte wordt gebracht. Elk recht van de Klant op schadevergoeding of schadeloosstelling wordt uitgesloten, evenals elke contractuele of buitencontractuele aansprakelijkheid voor directe of indirecte schade aan personen en/of zaken, veroorzaakt door de gedeeltelijke of volledige niet-aanvaarding van een Bestelling.

6.7 De Klant kan de producten kopen die in de elektronische catalogus van de Online Winkel staan. Het is duidelijk dat de afbeelding bij de beschrijvende fiche van een product mogelijk niet perfect representatief is voor de kenmerken ervan, maar kan afwijken in kleurtinten, afmetingen, accessoires die op de afbeelding aanwezig zijn. De presentatie van elk product op de site is slechts ter illustratie en vormt geen verklaring of garantie van Uncle Food Srl over de daadwerkelijke kenmerken en prestaties van de verkochte goederen.

  1. BETAALMETHODEN

Uncle Food Srl biedt de Klanten verschillende betaalmethoden die hieronder worden opgesomd:

7.1 ONLINE BETALINGEN (Paypal)

7.1.1 PAYPAL. Voor online betalingen maakt Uncle Food Srl ook gebruik van het PAYPAL-systeem.

Zodra deze betaalmethode is gekozen, wordt de Klant doorgestuurd naar de beveiligde server van Paypal.

De Klant zal alle gevraagde gegevens direct invoeren op de door Paypal gecreëerde, gegarandeerde en beheerde servers. De Klant moet daarom de algemene contractvoorwaarden accepteren die door laatstgenoemden zijn opgesteld om toegang te krijgen tot de dienst. Op geen enkel moment van de aankoopprocedure is Uncle Food Srl in staat om de informatie met betrekking tot de door de Klant ingevoerde gegevens rechtstreeks op bovengenoemde beveiligde servers te kennen. In geen geval kan Uncle Food Srl verantwoordelijk worden gehouden voor enige schade die de Klant lijdt door het gebruik van de door Paypal aangeboden diensten.

Op geen enkel moment van de aankoopprocedure is Uncle Food Srl in staat om de informatie met betrekking tot de creditcard van de Klant te kennen die door laatstgenoemde via een beveiligde verbinding rechtstreeks naar de website van de bankinstelling die de transactie beheert, wordt verzonden. In geen geval kan Uncle Food Srl verantwoordelijk worden gehouden voor eventueel frauduleus en ongepast gebruik van creditcards door derden, op het moment van betaling van aangekochte producten.

Na het voltooien van de betalingsprocedure wordt de klant teruggeleid naar de oorspronkelijke Online Winkel.

7.1.2 Betaling bij levering.  Bij het kiezen van deze methode zal de Klant de betaling direct bij levering van het product uitsluitend contant uitvoeren.  Uncle Food Srl behoudt zich het recht voor om geen orders te verwerken met bedragen hoger dan 300 euro en om een extra bijdrage te vragen voor de kosten van betaling bij levering. Deze kosten worden aangegeven bij het afronden van de bestelling op het moment van betaalkeuze.

  1. LEVERING VAN DE PRODUCTEN

8.1 De Producten worden geleverd op het door de Klanten opgegeven adres op het moment van registratie zoals vermeld in art.3 of op het adres dat is opgegeven op het moment van het verzenden van de Bestelling in de sectie "Verzendgegevens". De leveringslocatie van de Producten kan niet samenvallen met een openbare ruimte of gebied. Uncle Food Srl behoudt zich het recht voor om de Producten die het onderwerp van de bestelling zijn niet te leveren, indien deze omstandigheid zich voordoet.

8.2 Klanten wordt aanbevolen om bijzondere aandacht te besteden aan het correct vermelden van de gegevens met betrekking tot het afleveradres (huisnummer, achternaam op de bel, intern nummer, trap, enz.). Uncle Food Srl wijst elke verantwoordelijkheid af en sluit elk recht van de Klant uit op schadevergoeding of compensatie met betrekking tot niet-uitgevoerde of vertraagde leveringen veroorzaakt door fouten, onnauwkeurigheden of tekortkomingen met betrekking tot het adres van de afleverlocatie zoals door de Klant in de Bestelling aangegeven.

8.3 Klanten, of andere door Klanten aangewezen personen die zich op het voor de levering van de Producten in de Bestellingsbevestiging aangegeven adres bevinden, zijn verplicht om bij de levering te controleren dat de verpakking van de Producten intact, niet beschadigd of anderszins gewijzigd is.

8.4 Eventuele schade aan de verpakking/verpakking van de Producten moet onmiddellijk door de Klanten worden betwist door het aanbrengen van een schriftelijke controlevoorbehoud op het bewijs van levering (vrachtbrief, ontvangstbewijs, handheld of elke andere door de vervoerder voorgestelde drager). Het is duidelijk dat, zodra het leveringsdocument is ondertekend zonder enige betwisting, de Klanten geen verdere betwisting kunnen maken tegen Uncle Food Srl met betrekking tot de uiterlijke kenmerken van wat is geleverd. In het geval dat de vervoerder door de Klant is gekozen buiten de voorgestelde tijdens de aankoopfase, wordt het risico van beschadiging en verlies van de Producten al overgedragen aan de Klant op het moment van levering aan de vervoerder zelf, waardoor elke betwisting met betrekking tot de uiterlijke kenmerken van wat is geleverd wordt uitgesloten. In dit laatste geval moet elke betwisting rechtstreeks door de Klant tegen de vervoerder worden gericht.

8.6 De Producten kunnen alleen door de vertegenwoordigers van Uncle Food Srl aan de Klanten of aan personen die door hen zijn gemachtigd worden geleverd. De persoon aan wie de Producten worden geleverd, moet een handtekening plaatsen om de levering te certificeren.

9 Wettelijke Conformiteitsgarantie
Alle verhandelde producten genieten van de wettelijke conformiteitsgarantiezoals voorzien in de artikelen 128 en volgende van de Consumentenwet, die eventuele conformiteitsgebreken van de aangekochte artikelen dekt, die bestaan op het moment van levering van deze artikelen, die zich binnen 24 maanden na levering manifesteren. Gebreken of beschadigingen veroorzaakt door toevallige gebeurtenissen of door de verantwoordelijkheid van de Klant voor gebruik van de producten niet in overeenstemming met de beoogde bestemming of als gevolg van normale slijtage zijn uitgesloten van de conformiteitsgebreken en dus van de wettelijke garantie. Om van deze garantie te profiteren, moet de Klant het conformiteitsgebrek binnen twee maanden na ontdekking melden, op straffe van verval, met een communicatie gericht aan het hoofdkantoor van Uncle Food Srl, waarin de gevonden gebreken en defecten nauwkeurig worden aangegeven.
De Klant kan, naar eigen keuze, de verkoper vragen om het goed te repareren of te vervangen, zonder kosten in beide gevallen, tenzij de gevraagde remedie objectief onmogelijk of buitensporig duur is in vergelijking met de andere. De Klant kan, naar eigen keuze, een passende prijsverlaging of de ontbinding van het contract vragen indien: de reparatie en vervanging onmogelijk of buitensporig duur zijn; de verkoper niet binnen de redelijke termijn zoals voorzien in paragraaf 5 Art. 130 van de Consumentenwet tot reparatie of vervanging van het goed is overgegaan; de eerder uitgevoerde vervanging of reparatie aanzienlijke ongemakken voor de consument heeft veroorzaakt.

 

  1. VERZENDKOSTEN

10.1 De Verzendkosten zijn duidelijk gespecificeerd in de productpagina en bij het afronden van de bestelling. Klanten kunnen op elk moment controleren of het product van hun interesse een bijdrage voor transportkosten vereist door te controleren op de aanwezigheid van de aanduiding Gratis Verzending.

Vóór de afronding van het contract en vóór het verzenden van de bestelling, zal het systeem het exacte bedrag aangeven.

 

11 HERROEPINGSRECHT EN UITSLUITINGEN

11.1 Herroepingsrecht
De Klant die om welke reden dan ook niet tevreden is met de aankoop, heeft het recht om het contract zonder opgave van reden te herroepen binnen 14 dagen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop de Klant of een door hem aangewezen derde, anders dan de vervoerder, de fysieke bezitting van de goederen verkrijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, is de Klant verplicht om Uncle Food Srl op de hoogte te stellen van zijn beslissing om dit contract te herroepen via een uitdrukkelijke verklaring (bijvoorbeeld per post, fax of e-mail). Hiervoor kan hij het bijgevoegde modelformulier voor herroeping gebruiken, maar dit is niet verplicht (http://bit.ly/recessoamericanuncle).

Het Herroepingsrecht wordt – naast de naleving van de in de voorgaande alinea's beschreven termijnen en modaliteiten – correct uitgeoefend indien ook aan de volgende voorwaarden volledig wordt voldaan:

– de Producten zijn intact en niet beschadigd aangekomen;

– de Producten zijn niet gebruikt;

– de Producten zijn geretourneerd in hun originele verpakking en deze moet intact zijn;

Het herroepingsrecht is van toepassing op de Producten die in hun geheel zijn gekocht. Het is niet mogelijk om slechts een deel van het Product te herroepen. De retourkosten zijn voor rekening van de klant, die naar eigen goeddunken de modaliteiten en de vervoerder voor de retourzending kiest.

 

11.2 De goederen moeten intact worden geretourneerd naar het adres Via Vetice, 102, San Valentino Torio – 84010, Salerno, Italië. 
De consument is alleen verantwoordelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van een andere behandeling dan die nodig is om de aard, kenmerken en werking van de goederen vast te stellen.

11.3 Gevolgen van herroeping
In geval van uitoefening van het herroepingsrecht, met inachtneming van de aangegeven termijnen, zal Uncle Food Srl alle ontvangen betalingen terugbetalen, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit een eventuele keuze voor een ander type levering dan het goedkoopste standaardtype dat wordt aangeboden), zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan 14 dagen na ontvangst van de herroepingsverklaring. De terugbetaling kan langer dan 14 dagen worden ingehouden totdat de Klant heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden of totdat deze zijn ontvangen, afhankelijk van welke situatie zich het eerst voordoet.

11.4 Uitzonderingen op het herroepingsrecht
De Klant kan dit recht niet uitoefenen in de volgende gevallen voorzien in art. 59 d) e) van het Consumentenwetboek: de levering van goederen die snel kunnen bederven of verouderen; de levering van verzegelde goederen die om hygiënische redenen of in verband met de bescherming van de gezondheid niet kunnen worden geretourneerd en die na levering zijn geopend.
Met betrekking tot de uitsluitingsgevallen van het herroepingsrecht hierboven vermeld, is de Klant met name geïnformeerd en accepteert hij dat alle Voedingsproducten (inclusief wijnen, alcoholische dranken en dranken) vallen onder de Producten die 'het risico lopen snel te bederven of te verlopen', aangezien de kenmerken en kwaliteiten van deze soorten Producten onderhevig zijn aan verandering, zelfs als gevolg van onjuiste opslag. Daarom is het herroepingsrecht, om hygiënische redenen en ter bescherming van de Klanten, alleen van toepassing op de Producten die op de Site zijn gekocht en die kunnen worden geretourneerd naar de Winkel OnLine en opnieuw in de handel kunnen worden gebracht zonder gevaar voor de gezondheid van de consumenten. 
In de gevallen van uitsluiting van het herroepingsrecht, zal Uncle Food Srl de gekochte Producten aan de Klant retourneren, waarbij de verzendkosten aan deze worden doorberekend.

 

12 OVERMACHT

12.1 Uncle Food Srl zal worden vrijgesteld van de verplichting tot nakoming en uitvoering van dit contract wegens overmacht, tijdelijk of permanent, zoals - bij wijze van voorbeeld en niet beperkt tot - stakingen, arrestaties, branden, natuurlijke en/of atmosferische gebeurtenissen en voor elke andere oorzaak die zich buiten de controle van Uncle Food Srl voordoet en niet aan hem kan worden toegerekend, zelfs als deze reeds bestond, die de uitvoering van dit contract geheel of gedeeltelijk verhindert of bemoeilijkt.

13 FOUTEN OF ONNAUWKEURIGHEDEN IN DE ONLINE WINKEL

13.1  Uncle Food Srl zet zich in om de Online Winkel voortdurend te controleren om fouten of onnauwkeurigheden te voorkomen. Het is echter mogelijk dat de Online Winkel fouten, onnauwkeurigheden of weglatingen bevat, of in de loop van de tijd kan bevatten. Uncle Food Srl behoudt zich daarom het recht voor om de fouten, onnauwkeurigheden of weglatingen in de Online Winkel te corrigeren, zelfs nadat een Bestelling is verzonden, en behoudt zich ook het recht voor om de informatie op elk moment te wijzigen of bij te werken zonder voorafgaande kennisgeving aan de Klanten.

14 INTELLECTUEEL EIGENDOM

14.1 Alle intellectuele eigendomsrechten verbonden aan de Online Winkel (inclusief de inhoud en de fotografische afbeeldingen) zijn voorbehouden. De Online Winkel en de inhoud ervan mogen niet geheel of gedeeltelijk worden gereproduceerd, overgedragen door middel van elektronische of conventionele middelen, gewijzigd, gekoppeld en gebruikt voor welk doel dan ook zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Uncle Food Srl.

15 PRIVACY

Bekijk de speciale pagina en in het bijzonder het Privacybeleid van  Uncle Food Srl

16 KLACHTEN

16.1 De gebruiker die de hoedanigheid van consument heeft volgens art. 3, lid 1, letter a) van het Consumentenwetboek wordt geïnformeerd dat er een Europees platform is opgericht voor de online oplossing van consumentengeschillen (zogenaamde ODR-platform). Het ODR-platform is te raadplegen op het volgende adres https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.show ;  via het ODR-platform kan de consument de lijst van ADR-organismen raadplegen, de link naar de website van elk van hen vinden en een online geschillenbeslechtingsprocedure starten waarbij hij betrokken is.

Uncle Food Srl  houdt zich aan de ethische code van de Italiaanse Vereniging voor Elektronische Handel, beschikbaar via de volgende link https://www.aicel.org/codice-etico-dei-merchant-aicel.

 

17 TOEPASSELIJK RECHT

17.1 De Algemene Voorwaarden en de Contracten worden beheerst door het Italiaanse recht en moeten in het licht daarvan worden geïnterpreteerd.